IES Dr. Lluís Simarro

Arxiu diari: 11 maig 2015

VIII CURSA POPULAR per a persones amb discapacitat Intel·lectual

El dia 30 d’abril es va celebrar a l’albereda de Xàtiva la “VIII CURSA POPULAR per a persones amb discapacitat Intel·lectual”, que organitza el centre ocupacional La COSTERA-CANAL. Com tots els anys, els alumnes del Simarro participaren com a VOLUNTARIS, amb l’objectiu de “GAUDIR DE L’ESPORT, UN DRET PER A TOTS”.

Per a nosaltres, alumnes i professorat, poder participar amb aquesta activitat  ens ofereix la possibilitat de conviure amb un col·lectiu que reivindica contínuament que també forma part d’aquesta societat. Compartint activitats amb aquestes persones, ens adonem de tot allò que són capaços d’aconseguir i aprenem a veure’ls d’altra manera. Cal  que la societat crega  en les seues POSSIBILITATS per damunt de les seues DIFICULTATS.

Pensem que la millor forma de transmetre aquest pensament al nostre alumnat, és realitzar activitats que ens acosten a la seua realitat.

És important comentar que tot l’alumnat que participa amb aquestes activitats gaudeix de l’experiència de tal manera que tots els anys demanen tornar a participar.

X Concurs Literari de Seguretat Viaria

Entrega de premis al “X Concurs Literari de Seguretat Viaria” de Xàtiva.

Del nostre centre fórem premiades 6 alumnes.

Diploma pel premi per grup de secundària i viatge a parc temàtic:

• Maria Casanova Moreno 1r A
  • Alba Gayà Descals 1r A
  • Raquel Belinchón Ripoll 1r B
  • Maria Vila Tapia 1r C
  • Silvia Descals Sancho 1r D

Diploma pel primer premi absolut de 1r d’ESO, tablet i viatge:

• Júlia Juan Gil 1r C

Horror al vacío

Esta actividad se realiza (05/03/2015) antes de la semana cultural porque los alumnos de 4º de ESO se van de viaje de fin de curso.

Está dirigida a alumnos de 4º ESO y 1º de bachillerato porque ya tienen una serie de conceptos previos que son necesarios para aprovechar mejor la actividad. Esta actividad tiene un coste por alumno y es necesario un mínimo de 50 alumnos para que pueda realizarse.

Los alumnos la encuentran muy interesante, precisamente porque la pueden relacionar con conceptos estudiados, por lo que intentaremos realizarla todos los años, pero antes de la semana cultural para asegurar el aforo con los alumnos de Física y Química a los que está especialmente dirigida. Es una lástima que no sea una actividad gratuita porque así se podría ofertar a más alumnos.

El curso pasado se llevó a cabo la de Magia Química, este año la de Horror al vacío, para el curso que viene se pedirá una que hay sobre Calor, y las iremos rotando para que no les coincidan a los alumnos que pasan de curso, y a los alumnos repetidores.

Conferències d’Història

Durant la setmana cultural, mitjançant el departament de geografia i història del centre, antics alumnes i estudiants universitaris, ens oferiren un cicle de conferències d’Història.

CICLE DE CONFERÈNCIES SETMANA CULTURAL
DIMARTS 31 AL SALÓ D’ACTES

TEMES D’ACTUALITAT

8:00-8:55: EL CONFLICTE DE UCRAÏNA