Viatge Mauthausen 2016

DSC00918

Enguany l´IES Lluís Simarro ha començat a participar en la Xarxa de Memòria i Prevenció del Feixisme: Mai Més, a dintre del projecte que realitza l’Amical de Mauthausen. Durant tot el curs escolar hem estat treballant el tema dels camps de concentració nazi i l’exili i deportació dels republicans espanyols.

La culminació de tot aquest treball, en el qual s’han implicat la majoria dels departaments, és la visita que han realitzat set alumnes acompanyats d’un professor als actes de commemoració que, cada any, se celebren al camp de presoners de Mauthausen el segon cap de setmana de maig.

A la cerimònia han assistit 25 supervivents , comitives de diversos països, la cúpula del governs d´Àustria, alts representants d´altres nacions, membres del cos diplomàtic i destacades personalitats i artistes. Cal assenyalar que el canceller interí d´Àustria, Reinhold Mitterlehner s´ha dirigit als assistents exhortant-los perquè vetlem i que cap esdeveniment de semblant torne a ocórrer MAI MÉS: “Necessitem una cultura forta i viva de memòria històrica, per traure les conclusions correctes del capítol més fosc de la nostra història”.

L´IES Simarro  ha viatjat  amb els seus 7 alumnes,  també han acudit 5 alumnes i un professor de l´IES Malilla i, 5 alumnes i la professora de la Universitat Popular Rovella de València, tots junts  amb la delegació de l´Amical de Mauthausen espanyola.  Ara bé des del divendres dia 13 de maig tots els participants han fet un recorregut pels llocs més emblemàtics i significatius de la zona, com ara el Castell de Hartheim, l´estació de Mauthausen, la casa d´Ana Poitner, els túnels d´Ebenssen, el camp de Gusen i el camp central de Mauthausen. El dia 14 de maig i al crematori de Gusen els alumnes de l´IES Simarro posaren una placa commemorativa amb el nom dels cinc deportats republicans xativins que moriren en aquest camp. Durant aquests 4 dies tan intensos, els nostres alumnes han visitat els llocs però el més important és que han conegut supervivents i han parlat amb ells, i també han pogut parlar amb familiars de deportats espanyols que moriren en aquets camps. Una experiència de sensibilització,

enriquidora i necessària, per als nostres joves. Els professors que hem viatjat amb els nostres alumnes: Mario, Miranda, Nadia, Carlos, Olga, Xavier i Marta n´estem plenament satisfets pel treball realitzat, i per participar en aquests actes que, cada any,  honren i recorden els nostres deportats i deportades.

Tot aquest projecte s´ha portat endavant gràcies a la col·laboració de l´Ajuntament, i al treball de tots els nostres companys de Centre (tant el personal docent com el no docent) i, per suposat, l´esforç i la implicació dels alumnes i familiars.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Notícies i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.