1. LECTURES PER A TREBALLAR EL PROJECTE DE L’AMICAL DE MAUTHAUSEN.

• AMAT-PINIELLA, Joaquim, K. L. Reich, Club Editor. Barcelona, 2005.
  • ARMENGOU, Montse i BELIS, Ricard, Ravensbrück: l´infern de les dones, Barcelona, Angle Editorial, 2007.
  • ARMENGOU, Montse i BELIS, Ricard, Las fosas del silencio, Barcelona, Plaza Janés, 2004.
  • CATALÀ, Neus, De la resistència i la deportació. 50 testimonis de dones españoles, Barcelona, Generalitat de Catalunya, 2015.
  • FRANKL, Viktor, El hombre en busca de sentido, Barcelona, Herder, 2013.
  • GOLDHAGEN, Daniel Jonah, Los verdugos voluntarios de Hitler. Los alemanes corrientes y el holocausto, Buenos Aires, Taurus, 2003
  • HERNÁNDEZ DE MIGUEL, Carlos, Los últimos españoles de Mauthausen, Barcelona, Edicionesb, 2015.
  • HILDEBRAND, Klaus, El Tercer Reich, Madrid, Cátedra, 1988.
  • JACKSON, Gabriel, La República española y la guerra civil, Barcelona, Crítica, 2008.
  • KERTÉSC, Imre, Sense destí, Barceloan, Quaderns Crema, 2002.
  • LEVI, Primo, Trilogía d’Auschwitz, Barcelona, El Aleph,  2005.
  • LONDON, Lise, Memoria de la Resistencia, Madrid, Ediciones del Oriente y del Mediterráneo, 1997.
  • MARTÍ, Carme, Un cel de plom, Barcelona, Amsterdam Llibres, 2013.
  • MINGUEZ ANAYA, Adrián Blas, Campo de Gusen: el cementerio de los republicanos españoles,  Barcelona, Memoria Viva, 2010.
  • MONTELLÀ, Assumpta, La maternitat d´Elna: bressol dels exiliats, Barcelona, Labutxaca, 2009.
  • MURRAY, Williamson i Millet, Allan R, La guerra que había que ganar. Historia de la segunda guerra mundial, Barcelona, Crítica, 2010.
  • NUÑEZ, Mercè, El carretó dels gossos. Una catalana a Ravensbrück, Barcelona, Edicions 62, 2005.
  • PIKE WINGEATE, David, españoles en el holocausto, L’Hospitalet (Barcelona), Debolsillo, 2015.
  • REES, Laurence, Auschwitz. Els nazis i la “solució final”, Barcelona, Columna, 2005.
  • RODRIGO, Antonio, Mujer y exilio, 1939, Barcelona, Flor del Viento, 2003.
  • ROIG, Montserrat, Els catalans als camps nazis, Barcelona, Edicions 62, 2001.
  • TORÁN, Rosa, Los campos de concentración nazis, palabras contra el olvido, Barcelona, Península, 2005.
  • WIEVIORKA, Annette, Auschwitz explicat a la meva filla, Barcelona, Labutxaca, 2010.

2. LECTURES PER ALS ALUMNES. TREBALL DE LA INTERDISCIPLINARITAT I LA TRANSVERSALITAT.

Departament de Castellà:

• Judith Kerr: Cuando Hitler robó el conejo rosa. Ed. Alfaguara
  • Louis Lowry: ¿Quién cuenta las estrellas? Ed. Oxford
  • César Vidal: El último tren a Zurich. Ed. Alfaguara
  • Alfredo Gómez Cerdá: Noche de alacranes. Ed. SM  (Este libro no está relacionado con el nazismo ni el holocausto, sino con la guerra civil española y la posguerra.)
1º Bachillerato
  • Marceline Loridan-Ivens: Y tú no regresaste. Ed. Salamandra
  • Bernhard Schlink: El lector. Ed. Anagrama

Departament de Valencià

Batxillerat
  • Maria Àngels Anglada “El violí d´Auschwitz” ed Columna

Departament de Ciències Socials

• FRANKL, Viktor, El hombre en busca de sentido, Barcelona, Herder, 2013.
  • LORIDAN-IVENS, Marceline, I tu no vas tornar, Alzira, Bromera, 2015.
  • SCHLINK, Bernhard, El lector, Barcelona, Anagrama, 2009.

3. PEL.LÍCULES QUE HEM TREBALLAT AMB ELS ALUMNES (LES CINC PRIMERES,  LES ALTRES LES RECOMANEM)

• “Amén” de Costa Gavras
  • “El hundimiento”  d´ Oliver Hirschbiegel.
  • “La lista de Schindler” de Steven Spielberg
  • “La zona gris” de Tim Blake Nelson