PARTICIPACIÓ EN EL PROJECTE “MIGRACIONS FORÇOSES” DE LA CREU ROJA SOBRE LA SITUACIÓ DELS REFUGIATS. (octubre, 2018).

L’IES  Lluís Simarro ha estat seleccionat per a participar en un projecte molt interessant de sensibilització als adolescents al voltant de les migracions forçoses i les persones refugiades.

És un projecte de “Sensibilització i cooperació d’ajuda humanitària”  organitzat per la Creu Roja i Generalitat Valenciana on participen 15 instituts de la Comunitat Valenciana.

El projecte consta de  dues parts: la primera part ha segut l’eixida dels alumnes de 4 ESO durant 2 dies per a viure “com a refugiats” en un campament  que s´ha muntat simulant un campament real on cooperants de Creu Roja han treballat amb els alumnes . La segona part és un treball que és farà a les aules durant tot el curs treballant aquest projecte  com a tema transversal i que tindrà un punt final d’encontre a València amb tot el alumnat que ha participat on cada institut exposarà el seu projecte.

L’experiència que van viure els alumnes del IES Simarro al campament “ha estat increïble” en paraules dels professors acompanyats Vicent Mas i Laura Satamargarita perquè han viscut en primera persona totes les penúries que pateixen les persones refugiades i els ha fet aprendre a valorar millor el món en el que viuen.

Van arribar al campament i van ser repartits en famílies  diferents  adquirint un rol :nom, edat i nacionalitat diferent al d’ells i van passar probes simulant tots els tràmits que fan els refugiats ( eixir del país, bombardeig, problemes amb l’idioma, etc)  L’últim dia van poder entrevistar a dues persones refugiades que els van contar quina va ser la seua experiència al deixar el seu país.

Aquesta entrada ha esta publicada en NOTÍCIES. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.